سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حماسه میرزا کوچک

کشور بزرگ ایران شاهد غیورمردانی بوده است که تاریخ به خود می بالد. یکی از این مردان دلیر، یونس معروف به میرزا کوچک است که در مقابل ظالمان و استعمارگران حماسه ای باشکوه آفرید.

کتاب حماسه میرزا کوچک

کتاب حماسه میرزا کوچک

 

کتاب حماسه میرزا کوچک

میراز کوچک در شرایطی زندگی می کرد که کشور به وسیله استعمارگران روس و انگلیس تاراج می شد و مردم به خاک ذلت و فلاکت افتاده بودند. در حالی که ابرقدرت زمان یعنی انگلیس که مثل همه ابرقدرت ها تحت نفوذ یهودی ها اداره می شد، مشغول تجاوز به کشورهای مختلف و غارت آنها بود، میرزا کوچک علم مبارزه با این جرثومه فساد زمان را بلند کرد.

کتاب حماسه میرزا کوچک

 

در این قیام هم همانند اکثر قیام های بزرگ، میرزا کوچکی که طلبه دین و دلداده اسلام بوده، برای عزت و آزادی مردم جهاد و تلاش می کند و در مقابل اشغال گران متجاوز می ایستد. اشغال گرانی که با توطئه یهود، شیخ فضل الله نوری را که معتقد به «مشروطه مشروعه» بود، به بهانه مخالفت با مشروطه به دار کشیدند و با به شهادت رساندن مرجع تقلید شیعیان، ملت را به ذلت کشاندند. به گفته «جلال آل احمد» پیکر شهید شیخ فضل الله نوری بر دار، نماد استیلای غرب و غربزدگی بر ایران است.

کتاب حماسه میرزا کوچک

 

شهید شیخ فضل الله نوری بر دار غربزدگی

شهید شیخ فضل الله نوری بر دار غربزدگی

جلال آل احمد: شهید فضل الله نوری، نماد استیلای غرب بر ایران

جلال آل احمد: شهید فضل الله نوری، نماد استیلای غرب زدگی بر ایران

 

 

کتاب حماسه میرزا کوچک

خیانت تاریخ نویسان به شهید میرزا کوچک خان این است که او را یک چریک کمونیست که با روس ها جنگید و با مارکسیست شوروی ارتباط داشت یا کسی که به دنبال قدرت بود، معرفی کردند. در حالی که او مسلمانی بود که به دنبال عزت و استقلال مردمش و وطنش بود و جان خود را در راه مردم و در مسیر مبارزه با روسیه و انگلیس و صهیونیسم و غربزدگانی همچون رضاشاه دستنشانده فدا کرد.

در واقع، حماسه میرزا کوچک رو میشه در امتداد «حماسه حسینی ع» دونست که به دنبال احقاق حق بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو

کتاب حماسه میرزا کوچک

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید شهید میرزا کوچک خان، حماسه میرزا کوچک، ظلم ستیز، استعمارستیز ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دسته بندی موضوعی

پیامبران، مشخصات... ، علم دینی، آیت، آیت... ، علم، وسیله یا هدف،... ، غرب، غروب انسانیت،... ، فلسفه، درخت فلسفه،... ، فیش حقوقی، فیش... ، فیلسوفان ایرانی،... ، ماژلان، پرتغال،... ، متعلقات ایمان ، منشور کوروش، منشور... ، نقشه انسان در قرآن،... ، یاران خاتمی،... ، کار کردن، فواید... ، ازدواج آسان، سنت... ، اسامی پیامبران،... ، اشتغال زنان، خیانت... ، اصلاح طلب ها،... ، اصول دین، اصول... ، اعتقاد، حق، باطل،... ، اعتقاد، رفتار،... ، انسان، غرب، انسان... ، ایدئولوژی، انواع... ، باور، اراده، عمل ، پیامبران ایران ، توهین به پیامبران،... ، جوک، عبدالله، جواد،... ، جیکاک جاسوس انگلیس،... ، درخت فلسفه، درخت... ، درخت ممنوعه، درخت... ، درخت ممنوعه، درخت... ، دعای سلامتی امام... ، روابط چهارگانه،... ، زندگی، معرفت، جان،... ، سایکولوژی،... ، سلامت روان، ایمان،... ، سید ابوالفضل برقعی،... ، شعر ایمان به چی،... ، شعر بافکر و عاقل... ، شهید میرزا کوچک... ، صادق هدایت، دین،... ، علم دینی، آیت... ،
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ